Efektywna reklama interaktywna – czy jest możliwa do stworzenia?

Jak inaczej przekonać do usługi czy artykułu aniżeli przekonując możliwego kontrahenta, że to, co proponujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Przedstawić mu to oczywiście na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

tworzenie filmów reklamowych Kraków

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w której nadawca nie tylko przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, ale też pozwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego typu reklamy są pewną nowością, wskutek tego, że poprzednio nie do końca wolno było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technologię. Dzisiaj reklamą interaktywną równie poprawnie wolno nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma prawo głosować na temat losów bohaterów, lecz reklamą interaktywną będzie też ścisła interakcja czyli możliwość decydowania w czasie rzeczywistym i uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór najlepszych kampanii interaktywnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę wśród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama kultowych deserów, w jakiej chodziło o to, by odbiorca w stanie w pojedynkę zaprojektować swój prywatny smak deseru, integrując pojedyncze jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni idealną na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu i ulokowaniu telefonu na gazecie, można było zobaczyć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Aby reklama interaktywna była efektywna musi nie jedynie łączyć mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi kojarzyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, aby kontrahent, który już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, jaki przyzwoicie mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bo poprzednio angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą reprezentatywną reklam interaktywnych jest najczęściej ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na domenę internetową czy banner, ale cały cykl narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on trafny technicznie oraz prosty.