Współcześnie zarządzanie firmą coraz częściej jest związane z koniecznością zlecenia części zadań innym realizatorom. Dotyczy to zarówno z zagadnieniami codziennymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Sprawozdania roczne budzą strach dla licznych przedsiębiorstw. Ponad to nie każda placówka ma w takim stopniu przeszkolonych członków zespołu doradczego, by w sposób profesjonalny takie zestawienie zinterpretować. Z tego powodu znacznie częściej firmy polegają na usługach agencji reklamowych w tej kwestii. Cieszące się renomą agencje reklamowe nie tylko podchodzą do każdego klienta w sposób indywidualny, ale także każdy projekt konstruują od zera. Dokładnie tak dzieje się w przypadku raportów rocznych z działalności określonej firmy – zleceniodawcy. Raporty są z reguły tworzone od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z wzięciem pod uwagę specyfiki konkretnego podmiotu. Profesjonalna agencja reklamowa ma na względzie także cel tworzenia takiego raportu, jego wykorzystanie w praktyce. Podczas powoływania do istnienia raportu rocznego bardzo istotne są również powtarzające się spotkania konsultacyjne z przedstawicielami danej firmy. Indywidualnie zaprojektowany raport prezentuje treści zarówno procentowe jak i innego rodzaju w przyciągający uwagę, a równocześnie fachowy graficznie sposób. Różnego rodzaju badania rynku są równocześnie przygotowywane przez fachowców z dziedziny marketingu. Opracowywanie strategii brandingowych Kraków. Można więc konstruktywnie zastosować się do nich w dalszych posunięciach firmy, tak w aspekcie materialnym, jak i planów całościowych.